lørdag 2. mars 2013

På pinnene

Ja da var det en stund siden sist jeg har skrevet noe. Vel grunnen er jo egentlig enkel, Jeg har ikke fått strikket noe ferdig. Driver nemlig på og strikker på to store oppgaver her:

Det første er en Kjole med loddrett hullmønster fra strikkemagasinet nr 12. 2012. 
Den skal egentlig strikkes i Shetlandsull fra Karen Noe. Men jeg strikker den i brunt Merino Exstra Fine fra Drops.
Det er første gang jeg har sett at en raglanfelling er en raglanøkning, den strikkes nemlig ovenfra og ned og ikke motsatt som jeg er vant til

Mitt andre prosjekt er Elg i kø koften fra boken "kofter"
Anbefalt garn her er Rauma Finullgarn men denne er byttet i Drops BabyMerino. og sim dere ser er fargene endret mye
Jeg er nå ferdig og strikke ryggen på det og snart ferdig med det ene forstygget. Koften strikkes i 5 deler og skal syns sammen til slutt. Meget spent på hvordan dette resultatet skal bli :P


For noen dager siden overtok jeg administrator rollen for en facebookgruppe. Siden heter Hobby/Håndarbeid/Salg - Hvor er sidene? Dette er en gruppe som egentlig kun er en oversikt over hvordan Sider som finnes på facebook. Ta gjerne en tur innom og se. Og kanskje du vet om noen grupper/Sider som ikke er ført opp enda.

1 kommentar:

  1. Hei Sofie, tusen takk for kommentaren hos meg :)
    Her var det mye fint du, og eg sette alltid pris på ny inspirasjon.... Den raglansfeldingen fra halsen og ned virker ganske spennende og eg blir ganske glad hvis du blogge "underveis" bilder slik at vi får se nærmere hvordan det blir etterhvert ;)
    Ønsker deg ein flott søndag, Hanne-Kristine

    SvarSlett

Alltid hyggelig med noen ord fra de som er innom