lørdag 17. august 2013

Julegavelagingen

Ja det er vel på tide og tenke litt på julegave lagingen igjen.

Hvert år er det noen jeg ikke aner hva jeg skal finne på det. Det har ikke noe med at de er vanskelige eller bare ikke intreresserer meg for. Men rett og slett fordi fantasien min stopper opp og jeg går lei av alt som henter julegaver. 

I år tenkte jeg at jeg skulle redde meg ut av disse med dette:
(Disse er ikke dampet enda)

Nemlig vaskekluter i forskjellige farger før jeg legger med en god såpe eller en annen liten ting. 

Disse to er de første kultene jeg strikket den ene på pinne 6 den neste på pinne 7 

mønstret er enkelt:
legg opp 30 vasker,
strikk 5 pinner rett
så begynner mønsteret 
fortsett så det blir rillestrikk på de 3 ytterste, virdere blir det 3 gange 3 med rett over rett og vrang over vrang, før det starter med 3 vrange over der det var 3 rette og morsatt. gjenta dette 5 ganger.
avslutt med 5 pinner rett strikk
fell av.

På disse 2 er det brukt loveyou1 garn fra drops.

Minner på slutten om min gi bort som har trekning i kveld som du finner her:
http://strikkesofie.blogspot.no/2013/08/5000-sidevisninger-gi-bort.html
Håper at du vil delta det er trekning i morgen kveld. og for øyeblikket er vinner sjansene veldig store.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid hyggelig med noen ord fra de som er innom